Körtés- sós karamellás galette
2017. szeptember 22. írta: H.Heni

Körtés- sós karamellás galette

gluténmentes, laktózmentes

 

Őszintén szólva, nem vagyok egy nagy körte rajongó -karamell annál inkább- de mikor megláttam FromJuci facebook oldalán ezt a szuper receptet, tudtam, hogy ezt ki kell próbálnom. :)

Néhány dolgot módosítottam az eredeti recepten, például glutén- és laktóz mentes hozzávalókat használtam, de aki kíváncsi az eredeti receptre, itt megnézheti: fromjuci.blog.hu

galette.jpg

 

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 200 g gluténmentes liszt (Én Mester Család Sütemény lisztet használtam)
  • 50 g cukor
  • 100 g hideg, kockákra vágott laktózmentes vaj
  • hideg víz, amennyit felvesz a tészta

 

A töltelékhez:

  • 3 db körte
  • kb. 50 g cukor
  • 10 g gluténmentes liszt
  • 2 tk citromlé
  • 1/2 tk őrölt fahéj
  • sós karamella

 

A sós karamellhez:

  • 100 g cukor
  • 1 dl habtejszín (én növényit használtam)
  • 20 g laktózmentes vaj
  • ízlés szerint só

 

A lekenéshez:

  • 1 tojás
  • cukor

 

Elkészítés:

Érdemes elsőnek a sós karamellel kezdeni, de ezt akár már előző nap is elkészíthetjük. 

A cukrot egy magas falú lábasban melegítsük addig míg el nem olvad. Mikor már aranybarna vegyük le a tűzről és óvatosan, apránként öntsük hozzá a tejszínt, majd tegyük bele a vajat is és ha egynemű lett a karamell ízesítsük a sóval. (Miután az olvadt cukorhoz hozzáöntöttem a tejszínt még egy kicsit visszatettem a tűzre és így adtam hozzá a vajat.) Hagyjuk kihűlni, majd tegyük be a hűtőbe. 

A tészta: A lisztet a hideg vajjal és a cukorral egy tálban morzsoljuk össze, majd adjunk hozzá annyi hideg vizet, hogy gyúrható tésztát kapjunk. A tésztát dolgozzuk össze, majd folpackba csomagolva tegyük a hűtőbe, míg elkészítjük a tölteléket.

A körtéket magozzuk ki és vágjuk cikkekre. Szórjuk meg cukorral, fahéjjal, liszttel és öntsük rá a citromlét is és forgassuk össze. 

A tésztát 2-3 mm vastagságúra, kör alakúra nyújtsuk ki. A legegyszerűbb ha két sütőpapír között nyújtjuk, így nem kell a tésztát átpakolni. A gluténmentes tészták általában nehezebben nyújthatóak, mert törnek, így óvatosan nyújtsuk. A tészta széleinél hagyjunk kb. 5 cm-es sávot, ide ne tegyünk a töltelékből. A közepét kenjük meg a sós karamellel és rakjuk rá a körte szeleteket, majd még csorgathatunk rá a karamellből. Hajtsuk rá óvatosan a tészta széleit és ezt kenjük meg a tojással majd szórjunk rá egy kis cukrot. A tölteléket megszórhatjuk még durvára vágott sós mogyoróval is. :) 

 

galette_1.jpg

 

Előmelegített 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a tészta kissé megpirult.

 

kortes_galette.jpg

 

galette_tortatal.jpg

 

Ha pedig beszereznél egy igazán egyedi beton tortatálat, itt megtalálod. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cementproject.blog.hu/api/trackback/id/tr3212885564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása